Rok má 12 mesiacov, preto som vytvoril Excel s 12 rovnakými listami, jeden na každý mesiac. Mali sme dokončené, schválené a hotovo. Za pár dní som dostal mail, kde klient zistil, že potrebuje ešte doplniť riadky do tabuliek, dokonca celý nový blok v každom mesiaci…
Hovorím o súbore na sledovanie financií na rok. Najskôr som vytvoril jeden mesiac, na jednom liste. Keď bol dokončený prvý mesiac ku spokojnosti, kopírovaním listu som vytvoril ostatné mesiace. „Kopírovanie listu“ nájdete v eBook-u „5 jednoduchých tipov ako krotiť Excel“.
Poďme ale k téme. Ako na to?
Upravovať 12x krát to isté (každý mesiac zvlášť). Aj tak sa dá.
Vy ste lepší. Urobíme to inak, jednoducho. Najskôr si pomocou klávesy „Ctrl“ a „klikaním myšou – ľavým tlačidlom“ označíme všetky mesiace.
Potom na jedenom z nich začneme úpravy. Môžeme vkladať riadky, vymazávať, prepisovať, dopĺňať a dopisovať… Pri práci vidíme iba to, čo sa deje na jednom liste. Ale práca sa „robí” resp. vy ju zvládate na všetkých naraz. Jednoducho úžasné. 🙂
Určite si to vyskúšajte.
Nech sa Vám darí excelovať.
Ľuboš.
PS: keby niečo, ozvite sa lubos@bahorec.sk.
Komentáre